A peu. Caminades populars d'Oristà

Oristà amb la cultura. 400 anys de la mort de Cervantes. El Quixot i Rocaguinarda (23/10/2016)

El dia 23 d'octubre i dins l'any dels 400 anys de la mort de Cervantes, es va celebrar al Mas Rocaguinarda, una entranyable matinal recordant Perot Rocaguinarda i la relació que manté amb Cervantes, citat concretament al llibre d'El Quixot. En primer lloc es va començar amb esmorzar de benvinguda i per a tots els assistents que van ser més de 100 a l'entranyable lloc del Mas Crispí, que molt amablement van cedir aquest espai per tal de gaudir d'un bonic encontre i realment val a dir que va ser tot un plaer compartit l'esmorzar a casa seva. Alguns assistents van pujar caminant durant uns 5 km. Després de l'esmorzar, Xavier Roviró, expert en la història en relació a Perot Rocaguinarda, va exposar al mateix mas on va néixer Perot Rocaguinarda, temes que van despertar l'interès de tot el públic.  Paral·lelament, durant el transcurs de la sessió, el Grup de Teatre d'Oristà va recitar petits fragments de l'obra del Quixot, el Rector de Vallfogona i Verdaguer els quals citen a Perot Rocaguinarda en la seva poesia i narrativa. El grup de música "Duet Fuet" va amenitzar l'acte amb música antiga.
Tot això en un dia carregat d'energia, on es respirava el bon ambient, en un entorn fantàstic, recordant les gestes del bandoler més apreciat pels Oristanencs/ques.

Programa de la jornada

Mas Rocaguinarda

Caminant per Puig Ciutat. Caminada d'Oristà (02/10/2016)

La caminada d'aquest any ha estat novament un èxit, amb molta participació, més de 100 persones. El dia va començar ennuvolat però sense pluja, caracteritzada sempre pel bon rotllo que s'hi respira i el més bonic, que hi participa gent de totes les edats. Cal dir també que la nit abans degut a les fortes pluges la riera Gavarresa, Torrent d'Olost i d'altres torrents anaven carregats de valent d'aigua i sediments i el dia de la caminada va ser necessari desviar la ruta donat que creuava vàries vegades el Torrent d'Olost que no estava per punyetes, un torrent aparentment inofensiu, en dies de fortes pluges aigües amunt, és capaç d'inundar metres i metres deixant al mig de l'aigua, nombrosos pollancres. Dit això, aquest any va ser l'any de Puig Ciutat, on hi vàrem esmorzar, com sempre, increïble esmorzar, el què costa després és arrencar de nou, amb les magnífiques vistes que hi ha, és un lloc idílic per imaginar els successos, la vida que va tenir lloc en aquesta zona ara ja fa tants i tants anys. Gràcies als experts ha estat possible conèixer una mica més, la nostra història. Un gran lloc a més a més, per petar-hi la xerrada, aquest any semblava que no ens venia d'aquí, ara parles amb l'un/a, ara amb l'altre/a i així podríem dir que arribem a Oristà a l'hora de fer el vermut.

Tot i que no va ser possible fer la ruta original degut a les pluges caigudes a la nit, esperem que en Josep ens guardi aquesta ruta per l'any vinent i així podem conèixer nous racons a prop del poble, que com sempre dic, som els més afortunats del món de poder gaudir d'aquest entorn tan bonic. Un punt a favor de les rutes que prepara són els corriols enmig del bosc, aquest any vam passar per sobre el cingle de Camp de Devesa, a mi em té fascinada, què voleu que us digui...

Prou de tanta xerrameca! aquí us deixo unes fotos, ja veureu que la Gavarresa quan ha de portar sediments... els porta!

Per Carenes i Valls d'Oristà (18/10/2015)

Un any més la caminada d'Oristà s'ha superat, s'han carenejat petits turons i cingleres, veient el petit poble d'Oristà durant bona part del traçat, descobrint nous corriols i racons amagats molt emblemàtics com ara l'Hort del Rector i la cinglera de Camp de Devesa amb un descens fins l'esmorzar per un corriol vertiginós i més que divertit i que amb l'ajuda del Josep s'ha recuperat. Finalment hem arribat a Sant Sebastià resseguint la carena de Costa Castell, lloc més que interessant per descobrir Sant Sebastià i una trama de petits carrers que descansen sota el turó d'aquest poble que tan ens estimem.

Algunes imatges durant la caminada:

Corriol de sobre la Resclosa

Encarant la carena

Camí de l'Hort del Rector

Cingle de Sant Sebastià

Comencem olorar carn a la brasa des de la distància ;-)

Gripau comú (Bufo bufo)

Torrent de la Font Salada

Costa Castell

Fins una altra!!

La Marató de TV3. Malalties del cor (14/12/2014)

A les 09:00 h del matí ens trobem a la Plaça Catalunya d'Oristà per caminar per una causa solidària. Una vintena de persones d'Oristà anirem caminant fins el Pla del Ginebre (3 km) on ens trobarem amb els pobles veïns de La Torre i Sant Feliu i gaudirem d'un bon esmorzar de pa amb botifarra, "trago" de vi i molt companyerisme, en total, unes 120 persones.

Per fer la caminada la gent d'Oristà enfilem per les Hortes, Comaduvà, dipòsit d'aigua i seguidament baixem direcció el Pla. Voregem una roureda que deixem a mà dreta i travessem per un camí enfangat, pla i recte, fins a la carretera que porta a la Torre d'Oristà. En aquest punt ja veiem la fumerola del foc per coure la botifarra. Travessem la carretera i ja hi som!

Llàstima del fangueig en alguns trams de camí encara que té la seva part divertida. El més bonic; petits i grans, de tres pobles molt propers ens hem ajuntat tots per caminar plegats i compartir un punt de trobada. Gràcies als organitzadors per una trobada tan bonica i completa.

Aquí algunes fotos:

Pujada de Comaduvà

Baixant de la roureda que ara està a mà esquerra, punt proper al Pla

Camps del Pla i fumerola al punt de trobada

Camí totalment enfangat, divertit!

Molts cors treballant conjuntament ;-)

Primers en arribar; els d'Oristà

Bonic lloc el Pla del Ginebre!

La "buti" no falla mai

La millor causa

Em sembla que ja hi som tots

Quin goig...

Caminada popular 19/10/2014

El passat 19 d’octubre va tenir lloc la caminada popular que es celebra any rere any a Oristà.

Enguany els caminadors vàrem poder gaudir d’unes vistes increïbles del poble, una versió de caminada molt autèntica, passant per camins, corriols i zones que amb el pas del temps s’han anat perdent i que amb la feina d’alguns voluntaris del poble, s’han pogut arranjar oferint pas als caminadors.

Aixecament de globus.

Aquesta caminada sens dubte ens ha deixat la sensació que encara hi ha zones molt autèntiques per on passejar-se. Entremig de sajolida, romaní i farigola i boscos de pi blanc, roures i alzines i algun que d’altre rovelló vam fer un recorregut no molt llarg, de 12 km, però molt singular, passejant-nos per sobre de petits turons que s’aixequen ben bé a sobre del poble d’Oristà i en forma de panoràmica vam anar resseguint fins posar-nos ben bé darrere de la imponent Cinglera de Sant Sebastià.

El millor, l’ambient festiu dels participants, l’entrepà exquisit de botifarra i cansalada que van preparar-nos també, els voluntaris del poble, el traguet de vi, el cafetó i el bon rotllo que sempre es respira.

Felicitats perquè van ser 12 km molt ben aprofitats, divertits, aromàtics, entretinguts i sens dubte, per tornar l’any vinent a més de poder gaudir dels noms dels llocs per on passàvem.

Us deixo amb algunes fotos!